Lysande insikter

tisdag, januari 09, 2007

Året som gick, en kort överblick

Jag tycker att det är lite svårt att sammanfatta ett helt år, eftersom jag sällan kommer ihåg vad som hände egentligen, eller exakt när jag gjorde ditt eller datt. Men försöka duger.

2006: Året började bra och jag kände mig peppad för att komma vidare i mitt liv (dvs redo att bli fil.mag.). Jag läste d-kursen i svenska, skrev en d-uppsats som blev klar i juni och sen... visste jag ändå inte vad jag skulle göra efter examen, så jag väntade till hösten med att skicka in ansökan. (Sen blev det typiskt nog strul med den så jag väntar fortfarande på att få min examen i handen.)

Jag började träna på friskis mer regelbundet och i höstas började jag rentav gå på intensivpass - vem hade kunnat tro det. :-) Mitt liv som hurtbulle.

Sommarminnen: vi åkte på kryssning, Ed, Macke, Erik och jag. Det var skoj. Underbart väder, öl, soldäck. En drink i soluppgången (nej, det är inte fartyget som lutar):


Annars var sommaren ganska händelsefattig. Jag började en sommarkurs i retorik men hoppade av efter två föreläsningar. Hade ingen lust att plugga efter att ha ägnat hela terminen åt uppsatsskrivande. Jag tog det ganska lugnt istället; läste rätt mycket, ölade på hg:s uteservering och gjorde annat trevligt.

Sen kom hösten, och efter allt slappande och all fritid kändes det kul att börja plugga igen. Konstvetenskap b alltså. Mycket läsande, mycket diskuterande och mycket grupparbete, men jag klarade biffen.

Tja, sen har det ju varit lite upp och ner med känslor hit och dit, men det är en annan historia.