Lysande insikter

tisdag, februari 06, 2007

Varde vår

Trots kyla och snö har jag känt mig vårig ett tag nu. Det blir alltid så när det börjar bli ljusare - jag får lust att förnya mig, vårstäda (dvs slänga gamla saker som bara ligger och skräpar här hemma), inreda eller vad som helst. Nu vill jag ha ett projekt, något konkret att göra ifall jag skulle råka bli sysslolös någon dag. När jag får pengar ska jag i alla fall köpa mer garn så att jag kan fortsätta mitt projekt att lära mig sticka, det är ju jättekul har jag upptäckt. Har bara stickat en halsduk än så länge, men den blev faktiskt inte alls tokig.

Men jag kan ju börja med att rensa ordentligt här hemma. Det ligger papper och böcker och grejer överallt, och jag har märkt att jag blir stressad av att ha det stökigt. Undrar om det betyder att jag börjar bli vuxen.