Lysande insikter

onsdag, februari 14, 2007

Insnöad

Stillsamma dagar. Här händer ju inte mycket, men jag har inte alltför tråkigt ännu.

Jag fick ett bidrag av mamma för att kunna köpa garn, så jag köpte lite mer för att kunna fortsätta stickandet. Nu har jag börjat på ett par enkla muddar/handledsvärmare, och ett mer långsiktigt projekt som jag just har påbörjat är att göra en pläd av stickade lappar. Det är riktigt gemytligt att sitta och sticka framför tv:n, även om jag känner mig lite som en hemmafru.

Den 27:e börjar bokrean, och jag har redan börjat planera mina bokköp. Kollade igenom reakatalogerna förut och skrev upp några måsten: Bonniers stora bok om stickning (vad besatt jag har blivit av stickning helt plötsligt!), ett Jan Stenmark-album, Alvar Aalto, Kitschiga vykort. Och så ska jag botanisera bland skönlitteraturen förstås.

Jag tog mig förresten äntligen för att läsa Svinalängorna förra veckan, och den var så bra att jag nästan läste den i ett svep. Både allvar och humor, sånt tycker jag om.